Archicom

 
    Serge Hoppenbrouwers
   Pettelaarpark 1
      5216 PC 's-Hertogenbosch
    +31 88 023 84 60
     +31 6 52 55 94 51
     
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
    www.archicom.nl
     vCard

 

 

 

 

 

 

 

 

Archicom: de bedrijfskundige benadering van vastgoed

Archicom Consultants, Archineers & Managers BV is een internationaal opererend bureau dat bedrijfskundige & logistieke expertise en huisvestingoplossingen biedt op het gebied van industrieel vastgoed, kantoren en gebiedsontwikkeling. Ons bureau is meer dan 25 jaar actief en heeft drie kerndisciplines:

Consultancy (Supply chain-, distributie-, warehouse-, productie-, facility advies) Archineering (Stedenbouwkundige & master planning, architectuur & design, bouwtechniek & constructief ontwerp, gebouwinstallaties, locatie studies) Management (Project management, bouwkostenmanagement, aanbesteding en contractmanagement, kwaliteitsbewaking, (her) ontwikkeling management)

Archicom werkt als consultant / ingenieur / architect aan geïntegreerde opdrachten of biedt werkzaamheden per vakdiscipline aan. Archicom werkt op honorarium basis of met Design & Build contracten.

Onze portfolio bestaat uit internationale klanten, in de branches; retail, groothandel, productie, logistieke dienstverlening, transport, non-profit sector en vastgoed-ontwikkeling.

Archicom benadert logistiek en productie vastgoed op een onderscheidende manier; niet het gebouw, maar het bedrijfsproces staat centraal. Met het bedrijfsproces verdient de ondernemer zijn geld, met vastgoed niet. Vastgoed is slechts een schil om het bedrijfsproces.


Hoe brengt Archicom deze bedrijfskundige aanpak in de praktijk?

Stap 1
Allereerst kijken we samen met de ondernemer naar de cruciale onderdelen van de bedrijfsvoering; de strategie, financiële positie, concurrentiekracht en de positie in de supply chain. Door deze onderdelen van de bedrijfsvoering mee te nemen in de initiële analyse, krijgen we een goed beeld van de organisatie.

Stap 2
Voor de tweede stap kwantificeren we de knelpunten en definiëren we oplossingen. Daarvoor zijn we in staat een diepgaande logistieke analyse uit te voeren. Hierdoor komen we tot een toekomstvisie en kwantificeren we hoe investeringen hieraan kunnen bijdragen. Deze oplossingen zijn zeker niet altijd vastgoed gerelateerd, maar kunnen bijvoorbeeld ook op ICT-gebied liggen.

Stap 3
De derde en laatste stap is het veranderen van de logistieke processen of het ontwerpen van nieuwe huisvesting. Daarbij worden de primaire processen als basis genomen en de logistieke oplossing en huisvesting daarop aangepast. Ondanks hoge initiële kosten van nieuw vastgoed zien we dat huisvestigingskosten vaak maar circa 8% van de jaarlijkse bedrijfskosten zijn. Het is dus veel interessanter om ervoor te zorgen dat de overige bedrijfskosten dalen dan alleen te focussen op lage (nieuw)bouwkosten.

Door deze unieke benadering creëren wij de optimale huisvesting voor uw supply chain!