Suzanne Bergmans heeft passie voor mensen, procesoptimalisaties en logistiek. Zij heeft achttien jaar ervaring met procesmanagement en logistiek management. Suzanne is gespecialiseerd in interim procesmanagement bij snelgroeiende organisaties, groot en klein, met een eigen of 3PL warehouse. Haar procesmanagement omvat:
nieuwe processen opzetten, bestaande processen verbeteren en bijbehorend verandermanagement.
Haar aanpak is, naast praktisch, nuchter, creatief, direct en met humor: een analytische doener en een coachend leider die tussen de mensen staat. Regelmatig letterlijk met de voeten in de klei om te zien en ervaren hoe een proces nú loopt inclusief verbeterpotentie, zoals: efficiëntie, kwaliteit, tijd, standaardisatie en schaalbaarheid. Suzanne pakt naast logistiek, relevante primaire/operationele processen aan op kantoor en werkvloer.
Vanuit een projectleidersrol stelt Suzanne een cross-functioneel team samen van vaste medewerkers, managers en indirect ook directeuren of bedrijfseigenaren. Veel (blijvende) verbeteringen gaan samen met verandering in communicatie, samenwerkingsgedrag, leidinggeven en eigenaarschap. Vervolgens wordt er gezamenlijk, stap voor stap verbeterd.
Zij werkt zelf in het project mee als procesmanager. Begeleidt, traint en adviseert mensen door alle lagen van de organisatie, van werkvloer tot MT en directie/bedrijfseigenaar. Suzanne bouwt verder op bestaande kennis binnen de organisatie en die van haar zelf. Daarnaast neemt zij vanuit haar rol tijdelijk deel aan het MT.
Bij projecten wordt ook ingezet op ‘continu verbeteren’ en ook dit leert zij mensen aan, vaak met behulp van de kaizenmethodiek (onderdeel van Lean Six Sigma, waarin Suzanne sinds 2016 is opgeleid (bij General Electric)) en in een agile/wendbaar framework.
Daarnaast kan Suzanne als procesmanager ook deelnemen aan reeds lopende projecten, waarbij zij niet zelf projectleider is. Of zij doet een deel van het project zoals het maken van een analyse, interne of externe behoeftes helder krijgen, organiseren van interactieve workshops of tijdelijke aansturing en coaching van mensen. Naast interim procesmanager en projectmanager is Suzanne een ervaren interimmanager voor warehousing, ERP of WMS implementaties, customer service en kwaliteitsmanagement (ISO 9001).
Het motto van Suzanne is: minder brandjes blussen, waardoor blije (eind)klanten én medewerkers. Op haar LinkedIn-profiel is meer informatie te vinden over haar werkwijze, haar projecten van de afgelopen achtien jaar en certificeringen en diploma’s. Zij investeert zelf ook continu in bijscholing, kennis en opleiding.
Diensten
• Procesmanagement
• Supply Chain management
Zie voor meer informatie het LinkedIn-profiel van Suzanne Bergmans